top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמירב זרח

איך לבחור מעצב/ת גרפי/ת?

עודכן: 22 בספט׳ 2019





אתם זקוקים למיתוג ותוהים איך לבחור את המעצב הנכון?

אז לצערי זה לא מדע מדויק...


סגנון עבודות

בחירת המעצב צריכה להיות בראש ובראשונה חיבור לסגנון העבודות שלו. כדאי לבקש לראות תיק עבודות ולראות את המגוון. לכל מעצב יש סגנון משלו – אבל נכון יותר לחפש מישהו שהעבודות שלו אינן שבלוניות, כי זה אומר שהוא מתאים את הלוגו ללקוח ולא את הלקוח לסגנון העיצוב שלו.


המלצות

לאחר מכן, עדיף להגיע למישהו שיש לנו המלצות עליו. ההמלצות צריכות להיות לא רק לתוצאה הסופית כי גם הדרך חשובה. רמת ההקשבה, רמת הפתיחות, רמת הדיוק בהבנת הצורך של הלקוח, הסבלנות של המעצב ועוד...


מחיר

פרמטר לא פחות חשוב – המחיר. כשפותחים עסק משקיעים בו הרבה כסף. אם זה ציוד התחלתי, שיווק ועוד... הרבה פעמים אנחנו מוציאים הרבה כסף על דברים מסביב ושוכחים שהלוגו הוא משהו שאמור ללוות אותנו לאורך זמן ושם דווקא לא כדאי לחסוך.  


בניית מיתוג ללקוח אינה מורכבת מבחירת אייקון וכיתוב בפונט יפה. התהליך הרבה יותר מורכב ממה שנדמה. התהליך בנוי מאפיון שמתבצע מול הלקוח (פיזית/ טלפונית / התכתבות), אחר כך למידת השוק של התחום הספציפי בו הלקוח מתעסק.  ורק אז מתיישבים להכין סקיצות. לעיתים סקיצות מרובות עד שיוצרים שניים שלושה דוגמאות טובות להראות ללקוח.   לרוב גם אם הלקוח אהב את היצירה, עדיין ישנם שינויים נוספים עד לקבלת המוצר המוגמר.  התהליך שהזכרתי לוקח שעות רבות ומתפרש על כמה ימים, ואם מכמתים את זה לכמות שעות העבודה שמשקיעים בתוצר, רק אז אפשר להבין כמה השקעה יש בלוגו.  

מעצב גרפי מתמחר את הזמן והידע שלו למחיר שעתי. עם הזמן לומדים כמה זמן לוקח לנו לעשות עבודות מסוימות ויותר קל לתת ללקוח מחיר סופי, ככה אין ללקוח הפתעות בסוף.


כשלקוח אומר לי "זה ממש יקר" אני מעדיפה לשחרר אותו לדרכו. מי שמתעקש לנסות לעשות איתי משא ומתן – אני מרשה לעצמי לתת לו דוגמאות מתחומים אחרים עליהם הוא משלם כסף ומראה לו שבמרבית המקומות למשל בעיסוי, מספרה, קוסמטיקאית וכו'... הוא משלם יותר לשעת עבודה, ושלא ישכח שבסוף התהליך – הלוגו נשאר לו לאורך זמן ...


סמכו עליי

אחרי שעברנו את השלבים בבחירת המעצב.   התחברנו לסגנון העבודה, קיבלנו המלצות והמחיר נראה לנו.    הדבר הבא שצריך לבוא מצד הלקוח –זה לסמוך על המעצב. לתת לו יד חופשית.   כמובן שהתוצר צריך להיות בצמוד לאפיון שנכתב על ידי המעצב והלקוח, על בסיס שאלות מהותיות לגבי העסק.

מעצב מנוסה, ינסה לראות את הלוגו מהצד של הלקוח הפוטנציאלי של הלקוח שלו, יחשוב איך הלוגו נראה מבחוץ ומה מבינים ממנו ופחות יערב רגשות בחיבור ללוגו.

תנסו ליהנות מהתהליך.   

תהיו קשובים לעצמכם וקחו בחשבון – הלוגו הוא לא זה שיביא לכם את העבודה. 

אבל לוגו טוב, ייחודי וזכיר – ייתן הרבה משקל בעבודת השיווק.



7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page